Kad kredit HSBC Amanah

Jika anda mencari kad kredit untuk minyak kereta atau petrol, anda boleh pertimbangkan kad kredit HSBC Amanah. Kad kredit HSBC Amanah memberikan anda 7% cash rebate untuk isi petrol di mana0mana stesen minyak di seluruh Negara.

Walaupun cash rebate 7% tidak sebanyak Kad kredit Hong Leong Wise iaitu sebanyak 10%, tetapi credit card HSBC Amanah tidak meletakkan sebarang syarat penggunaan. Kad kredit Hong Leong Wise meletakkan syarat yang ketat untuk mendapat cash rebate 10% setiap bulan tetapi saya masih Berjaya mendapat cash rebate tersebut kerana pengunaan kad kredit saya agak banyak.


credit card HSBC Amanah

Kad kredit HSBC Amanah



Selain daripada Kad kredit HSBC Amanah dan kad kredit Hong Leong Wise, kad-kad kredit yang lain bagus juga untuk petrol ialah kad kreditMaybank Mastercard Ikhwan dan Cash Rebate Citibank.

Kad kredit HSBC Amanah


Akhirnya telah sampai juga kad kredit HSBC Amanah yang di mohon minggu lepas ketika shopping di Jusco Puchong. Masa mohon tersebut, promosi yang di berikan ialah:

1. Voucher Jusco rm15 setelah mohon. Tidak kira approve ke tidak, asalkan mohon kad kredit HSBC sahaja.






2. Cash rebate 7% untuk petrol. Ini yang saya cari-cari  kad kredit untuk petrol sebab saya penguna petrol yang tegar. 7% ok la tetapi saya akan monitor nanti betul ke tidak cash rebate petrol ni.

Dah dapat tetapi belum aktifkan lagi. Jika credit cards HSBC Amanah ni memberikan rebate seperti yang di janjikan, maka saya akan gunakan untuk mengisi minyak seperti saya guna kad kredit Hong Leong Wise sekarang. Hong Leong Wise memerlukan saya mengisi sekurangnya rm50 setiap kali swipe untuk mendapat rebate 10%. Inilah kelemahan kad kredit Wise ni.

Nanti saya akan kongsikan pula tentang penggunaan Kad kredit HSBC Amanah sebagai panduan untuk anda memilih kad kredit yang sesuai dengan perbelanjaan anda.

Manakah kredit kad terbaik untuk petrol dan groceries?

Comments

Popular posts from this blog

Maybank Islamic Mastercard Ikhwan Platinum / Glod Card

Kebaikan dan keburukan kad kredit

Kad kredit terbaik di Malaysia