Kebaikan dan keburukan kad kredit

Kad kredit ni ada kebaikan dan keburukannya. Tidak dapat di nafikan perkara ini memang berlaku. Jika anda pandai menggunakan kad kredit, ia akan memberikan kebaikan kepada anda. Kebaikan kredit kad ni memang akan terserlah setelah anda menggunakan credit card anda sendiri walaupun mana bank sekali pun.


kebaikkan keburukkan kad kredit


Keburukan kad kredit pula memang akan parah jika anda tidak tahu guna kredit kad. Tambah lagi jika anda tidak tahu apakah kelebihan kad kredit anda sendiri. Tiada satu kad kredit terbaik di Malaysia yang anda boleh dapat.

Kebaikan kad kredit


Antara kebaikkan kad kredit ialah:

1. boleh menggantikan tunai - contohnya, jika anda hendak membeli barang elektrik yang berharga rm4000, anda tidak perlu membawa wang tunai sebanyak itu. Cukup anda gunakan kad kredit.

2. ada kredit kad yang tidak di kenakan yuran tahunan. Anda guna dan bayar dalam masa yang di tetapkan. Anda seperti dibenarkan berhutang dengan kad kredit dalam masa 20 hari tanpa kos. Tetapi jangan terlewat membayar hutang kredit kad anda.

3. ada kredit kad yang memberikan cash rebate seperti 5% dan maksimun rm50 untuk sebulan. Ini bermakna, jika anda gunakan kad kredit sebanyak rm1000, anda hanya perlu membayar rm50. Contoh kad kredit jenis ini ialah Kad kredit Maybank Islamic Ikhwan Mastercard - kad kredit islam yang terbaik yang saya guna setakat ini.





Keburukan kad kredit


1. jika anda tidak disiplin menggunakan credit kad, anda akan jadi boros dan tidak boleh kawal penggunaan kad kredit anda. Ini bahaya kerana akan di kenakan kos yang tinggi, biasanya 15% setahun.

2. jika kad kredit anda  hilang, orang lain senang sahaja menggunakan untuk isi minyak kerana tidak perlu tandatangan untuk isi minyak dengan kad kredit.

3. jika anda gunakan kad kredit yang ada caj tahunan, anda akan rugi kerana membayar caj tersebut. Elakkan gunakan kad kredit yang di kenakan caj tahunan ataupun minta bank buangkan caj ni. Jika bank tak bagi, terminate je kad kredit tersebut.

Itulah antara kebaikkan dan keburukkan kad kredit. Kongsikan jika bermanfaat untuk kewangan anda.

Comments


  1. Apakah Anda membutuhkan pinjaman untuk membayar tagihan, mengembangkan bisnis skala kecil atau menengah Anda? Ibu Elizabeth Louis Pinjaman Perusahaan memberikan kesempatan untuk membuat impian Anda menjadi kenyataan dengan memberikan pinjaman kepada individu swasta atau pemerintah dan Perusahaan dengan tingkat bunga 2% untuk awal untuk setiap jumlah yang dibutuhkan dan dengan jadwal pembayaran yang fleksibel. Hubungi Ibu Elizabeth Louis untuk LOAN Anda hari ini melalui email: elizabethlouisloancompany@gmail.com

    ReplyDelete
  2. salam..mcm mn nk dpt kan 5% cash rebate tu ye..adakah dia terus tolak dr stp pembelian atau kn pergi mn2 cwgn bank utk tebus..maaf tt..sy newbie.

    ReplyDelete
  3. Salam.sy nk tny. Klau kita beli brg pilih 0% installment tu kita kn byr jumlah hrga brg tu je ke? Ada caj tambahan x bile sampai bln trakhir?

    ReplyDelete
    Replies
    1. byr harga barang sahaja TETAPI ada kedai yang kenakan servis caj sekali bayar sahaja, contoh rm30.

      Delete
  4. Apakah Anda seorang pria atau wanita bisnis? Apakah Anda dalam kekacauan keuangan atau apakah Anda memerlukan dana untuk memulai bisnis Anda sendiri? Apakah Anda memerlukan pinjaman untuk memulai Skala Kecil dan usaha menengah yang baik? Apakah Anda memiliki skor kredit yang rendah dan Anda kesulitan mendapatkan pinjaman modal dari bank lokal dan lembaga keuangan lainnya ?. Pelamar yang tertarik harus Menghubungi kami melalui email: BBM INVITE: {D8980E0B}
    WhatsApp Only: {+ 33753893351}
    Email: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

       Pinjaman kami diasuransikan dengan baik untuk keamanan maksimum adalah prioritas kami, Tujuan utama kami adalah untuk membantu Anda mendapatkan layanan yang layak Anda dapatkan, Program kami adalah cara tercepat untuk mendapatkan apa yang Anda butuhkan dalam sekejap. Kurangi pembayaran Anda untuk mengurangi beban pada pengeluaran bulanan Anda. Dapatkan fleksibilitas yang dapat Anda gunakan untuk tujuan apa pun mulai dari liburan, pendidikan, hingga pembelian unik. Pelamar yang tertarik harus Menghubungi kami melalui email: BBM INVITE: {D8980E0B} WhatsApp Only :: {+ 33753893351}
    Email: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

       Kami menawarkan berbagai layanan keuangan yang meliputi: Perencanaan Bisnis, Keuangan Komersial dan Pengembangan, Properti dan Hipotek, Pinjaman Konsolidasi Utang, Pinjaman Bisnis, Pinjaman Pribadi, Pinjaman Pembiayaan Rumah dengan tingkat bunga rendah sebesar 1,00% per annul untuk perorangan, perusahaan dan badan perusahaan. Dapatkan yang terbaik untuk keluarga Anda dan miliki rumah impian Anda juga dengan skema Pinjaman Umum kami. Pelamar yang tertarik harus Menghubungi kami melalui BBM INVITE: {D8980E0B}
    WhatsApp Only :: {+ 33753893351}
    Email: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

    ReplyDelete
  5. Hai semuanya, Nama saya Angga Annisa dan saya berbicara sebagai orang yang paling bahagia di seluruh dunia hari ini sebelum sekarang saya secara finansial dipukul tanpa harapan akan bantuan apa pun, tetapi ceritanya akan segera berubah ketika saya bertemu dengan Ibu. Saya sangat senang untuk mengatakan keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp.700juta untuk memulai hidup saya di sekitar karena profesi saya karena saya seorang ibu tunggal dengan 3 anak dan seluruh dunia tampak seperti itu tergantung pada saya sampai Tuhan mengirim saya kepada sebuah perusahaan yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, perusahaan yang takut akan Tuhan, ISKANDAR LENDERS, mereka adalah Juruselamat Tuhan yang dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir itu tidak akan mungkin sampai saya mendapat pinjaman sebesar Rp.700 juta dan saya akan menyarankan siapa pun yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi Bunda Iskandar melalui email. [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com] karena ini adalah pemberi pinjaman yang paling memahami dan baik

    Contact Details:

    e_mail Address:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com>>>>
    WhatsApp:::+6282274045059
    Company::Iskandar Lenders"""""
    Loan Amount:::Rp.700juta
    Name:::::Angga Annisa
    Country::::Indonesia
    Occupation:Trader
    Year:April,2020

    Jumlah minimum>>>>>>Rp.100 juta
    Jumlah maksimum>>>>>Rp.100 miliar

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Maybank Islamic Mastercard Ikhwan Platinum / Glod Card

Kad kredit terbaik di Malaysia